2013.03.04.
07:37

Írta: Visart

HITCHCOCK-PÁLYÁZAT; SIKERT ÉRTEK EL ELSŐÉVES MENEDZSER HALLGATÓINK!

A Modart elsőéves divatmenedzser szakos hallgatója, Baranyi Dóra szép eredményt ért el az Intercom és a Prizma Filmművészeti Folyóirat közös pályázatán, melyet az Alfred Hitchcock-ról szóló, nemrégiben bemutatott film kapcsán hirdettek meg. A sikerhez évfolyamtársa Ámán Eszter munkája is hozzájárult, közösen kerültek be a legjobb 10 közé!

A pályázat témája a rendező munkássága volt, s a pályázók szabadon dönthettek arról, milyen módon, milyen témával jelenítik meg ötleteiket. Dóri menedzser hallgatóként is fontosnak találta, hogy kreativitását, ötleteit megmutassa, bizonyítva ezzel, hogy az alkotás ebben az iskolában nemcsak a tervezők vagy a Visart hallgatóinak kiváltsága és nagy előnyt jelent, ha valaki nyitott, érdeklődő és elég bátor ahhoz, hogy megméresse magát.

Baranyi Dórával és Ámán Eszterrel beszélgettünk a pályázati siker kapcsán a közös munkáról.

BaranyiDóriportré_1.jpgÁmánEsztiportré.jpg

Hogyan jutott eszedbe, hogy jelentkezz a pályázatra? Miért találtad érdekesnek?
BD:„Egy barátnőm hívta fel rá a figyelmem, aki tudta, hogy nagyon kedvelem Hitchcock munkásságát és a róla készült filmet is várom. A pályázat címe rögtön felkeltette az érdeklődésemet, amint elolvastam a kiírást tudtam, hogy jelentkeznem kell.”
Mi volt az alapötlet, mire építetted a koncepciót?
BD: „Az eredeti koncepcióm az volt, hogy a négy kedvenc Hitchcock filmemhez új moziplakátokat kreálok. Sajnos az időjárási viszonyok miatt ez háromra korlátozódott.”

Hitchcock_1.jpg
Egyedül találtad ki a stylingot vagy ez közös munka volt Esztivel?
BD:„Egyedül találtam ki, de Eszti nélkül nem jöhetett volna létre és még most is nagyon hálás vagyok neki, hogy elvállalta a modell szerepét.”
Amikor Dóri megkért, hogy szerepelj a fotókon egyből igent mondtál? Mi tetszett Dóri ötletében?
ÁE:” Mikor Dóri felhívott azonnal igent mondtam és nagyon örültem neki, hogy rám gondolt. Legjobban az tetszett, hogy a Szédülés c. film plakátjához a fotókat a szabadban, a Lánchídnál tervezte elkészíteni. Sokat jelentett az is, hogy teljes mértékben számított rám és fontos volt neki a véleményem. Nagyon vártam, hogy végre elinduljanak a munkálatok, mert tudtam, hogy ebből csak jó sülhet ki.”
Mi volt a munka menete? Előre eltervezted, milyen helyszíneken, hogyan, milyen sorrendben, beosztásban készülnek a felvételek? 
BD:„Természetesen igen, szeretem pontosan kidolgozni a kitűzött terveimet. Először a helyszíneket, ruhát és kellékeket gondoltam ki, majd a felvétel készítés sorrendjét. Elsőként a Hátsó ablakot és a Psycho-t csináltuk meg, az utóbbival jobban megküzdöttünk a megfelelő beállítás miatt. Végül a Szédülés következett, mely már a szabadban zajlott, s itt komolyan meg kellett küzdenünk az időjárással.”
Mennyi időt vett igénybe a pályázati anyag elkészítése, beleértve a terv kidolgozását, a fotózást és az utómunkát is?
BD:„Az ötlet kidolgozása volt hosszabb folyamat, a pályázat elolvasása után több lehetőségen gondolkodtam. Végül egy hétre rá jutott eszembe a Szédülés c. filmből egy jelenet, mikor Kim Novak a Golden Gate híd lábánál áll. Ezt nagyon jól fel lehetett eleveníteni a Lánchíd pesti rakpartjánál. Ezután pedig már automatikusan ugrottak be a látványosan megkreálható pillanatok a Hátsó ablak és a Psycho c. filmekből. A fotózás és az utómunkálatok egy napot vettek igénybe, de az igen intenzíven folyt.”

Hitchcock_2.jpgMi volt a legjobb a közös munkában?
ÁE:” Dóri mesélt Hitchcockról és a filmjeiről, így közelebbi kapcsolatba kerültem Hitchcock-al és a munkásságával. A képek készítés közben nagyon egy hullámhosszon voltunk és így akadályokat könnyen legyőztük.”
Milyen nehézségekbe ütköztetek a fotózás során?
ÁE:”Az egyedüli nehézség, amibe a fotózás során ütköztünk a rossz időjárás volt, de ez sem akadályozott meg abban, hogy precíz munkát végezzünk.”
Mennyire követtétek az előre kitalált koncepciót, illetve mennyire jöttek spontán ötletek munka közben?
ÁE:”Teljes mértékben a koncepcióhoz tartottuk magunkat. Mindent aprólékosan elterveztünk, de a képek szerkesztése során felmerültek új ötletek, amivel színesebbé varázsoltuk az elképzelésünket.”
Divatmenedzser hallgatóként miért érzed fontosnak, hogy más területeken is kipróbáld a kreativitásod?
BD:„Kiskorom óta érdeklődöm a művészetek iránt, több pályázaton is indultam, eddigi legnagyobb sikerem, hogy 11 éves koromban kiállították az egyik festményem a Nemzeti Galériában egy országos verseny során. A képző- és filmművészet mindig összekapcsolódott a divat világával, számomra lényeges, hogy ezekben a művészeti ágakban is tájékozott legyek. Nagyon fontosnak tartom, hogy több területen tevékenykedjek, mert ezzel szélesíthetem a látóköröm. Tapasztalatokat, élményeket szerezhetek, melyek érzelmileg és szakmailag is gazdagítanak. „
Milyen érzés volt magadat látni a kész képeken, majd a pályázat honlapján a nyertes munkák között?
ÁE:”Már amikor a képeket készítettük akkor elgondolkoztam, rajta hogy vajon milyen érzés lesz látni majd magamat egy plakáton, mint modell és nagy izgalommal töltött el, így még jobban vártam a végeredményt. Amikor Dóri megmutatta a kész munkákat nagy boldogság töltött el, hogy bizalommal fordult felém és megfelelően helyt tudtam állni, mint modell. Amikor kihirdették az eredményt, és megtudtam, hogy a nyertesek között vagyunk nagyon büszke voltam a Dórira és örültem, hogy nemcsak egy közös mozizást nyertünk, hanem ezzel együtt közös élményeket is.”
Kit hívtál fel először, amikor kiderült, hogy benne vagy az első 10-ben? Mi jutott eszedbe a siker kapcsán?
BD:„Anyukámmal olvastuk el közösen az email-t, utána Esztit hívtam, végül a családom többi tagjával osztottam meg az örömhírt. A siker hallatán a premier előtti filmvetítés járt az eszemben (A nyertes pályázatok jutalma volt ez. A szerk.), mely pont a névnapomra esett, így még jobban örültem neki. Nagyon jó érzéssel töltött el az is, hogy a zsűrinek tetszett a pályamunkánk és Esztivel közösen értük el a sikert.”

Hitchcock_3.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://modart.blog.hu/api/trackback/id/tr975115331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása