2012.10.05.
08:19

Írta: Visart

ÍGY LÁTJÁK ŐK

Divatmenedzserek jövőképe és tapasztalatai

Divatmenedzserek, akik Magyarországon elsőként hivatalosan is igazolni tudják végzettségüket. Szakemberek, akiket nem a kényszer vagy az élet sodort erre a területre, hanem tudatosan készülve, évekig tartó tanulással és gyakorlati tapasztalatokkal a hátuk mögött szolgálhatják a hazai vagy a nemzetközi divatipart.

A divatmenedzser szót a keresőbe ütve az első oldalon szinte kizárólag a Modart nevéhez köthető találatok jelennek meg. Nem véletlen, hiszen ma Magyarországon ez olyan terület, melynek szakembereit kizárólag ez az iskola oktatja hivatalosan is felsőoktatási szinten.
Az itt végzettek pedig úttörőként törnek be a piacra és kínálják tudásukat. Már most ősztől.

„Mi vagyunk az elsők”
„Nem vettük teljesen természetesnek, hogy elsők lehetünk, de én például nagyon örülök, mivel mi vagyunk az elsők, még bőven vannak lehetőségeink. – válaszolja Bendes Bianka arra kérdésre, hogy mit jelent számára, hogy kitaposták az utat a következő generációknak.
Korábban az volt az elképzelése, hogy mindenképp a divattal foglalkozik majd a jövőben és érdekelte a divatvilág üzleti háttere is. Mikor megtalálta ezt az iskolát és szakot úgy gondolta, hogy ez segít majd közel kerülni az álmaihoz.
„Nem tudtam, mi vár rám ebben az iskolában, de végül nagyon pozitívak a tapasztalataim, igazán átfogó képzést kaptunk, amilyen máshol nincs itthon.”
Diplomamunkájának témája az online kommunikáció volt a fast fashion divatmárkáknál; bemutatta, hogyan változtatta meg a web kettő és az online platformok megjelenése a marketinget.
Bianka a külföldre dolgozó, ám magyar tervező által alapított Fufavi márka hazai és nemzetközi építésében kamatoztatja a tudását, hiszen a cég eljutott már odáig, hogy szüksége van menedzserre.

fufavi modell.jpg Fufavi modell

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kecsegtető kilátások
Dobos Tímea a válság a divatmárkák marketingkommunikációjára gyakorolt hatásáról írta dolgozatát, mert szerette volna megvizsgálni, hogy a nagy divatházak, illetve a fiatal magyar divattervezőink teljesen eltérő pénzügyi háttér mellett, milyen marketingkommunikációs eszközöket használtak akkor, amikor az átlagosnál is jobban felértékelődött a marketing szerepe.
A jelenleg gyakorlatát töltő, - immár - szakember tapasztalata, hogy az álláshirdetők nagyon pozitívan fogadják a Modart diplomáját, ősszel az ő döntése lesz, végül hol helyezkedik el.
Akad olyan is a most végzettek között, akik már konkrét elképzeléssel és vállalkozás ötletével kezdte el a képzést.
„Éppen három éve kezdett minket foglalkoztatni egy saját vállalkozás beindításának gondolata az egyik barátnőmmel, ahol a saját magunk által kitalált, és kivitelezett menyasszonyi ruhákat szerettük volna forgalmazni. – mondja Csoma Csilla, aki diplomamunkáját a fashion blogok megjelenéséről, elterjedéséről írta, abból kiindulva, hogy tevékenységükkel valóban hozzá tudnak-e járulni a divatvilág demokratizálásához.

merusha modell.jpg

Csilláék vállalkozása, a Merusha


Csilla a Közgázon szerzett diplomájával a divat világában nem sokat forgott, így logikusnak tűnt a Modart akkor indított képzésére jelentkezni. Utóbb bebizonyosodott, hogy nemcsak logikus, de hasznos is volt a választás.
„A három év során a tervezésen, a kollekció összeállításán túl, különböző vállalkozási és menedzsment tantárgyak adták meg az alapot ahhoz, hogy a későbbiekben a kreativitást az üzleti világban is kamatoztatni tudjuk. Időközben a menyasszonyi ruha szalon is szép lassan elindult, így a jövőben az itt megszerzett tudást ennek fejlesztésébe szeretném fektetni.” – mutat rá, miért érte meg a tanulás.

Recept a sikerhez
A megkérdezett diplomázók egyetértettek abban, hogy a képzés gyakorlati jellege meghatározó és az egyik legnagyobb fegyvertény a jövőbeni boldoguláshoz.
„Számomra a legnagyobb kihívás az volt, hogy meg kellett szokni, hogy az oktatás gyakorlati szemléletű, ezáltal az évközi feladatok is azok voltak. Bármilyen nehéz is volt némelyik elkészítése, ezekből rengeteget tanultunk, Egy-egy projekt befejezése után, mindig személyre szóló véleményt kaptunk tanárainktól, melyben megmutatták a hibákat, ugyanakkor kiemelték az erősségeket is.” – emlékszik vissza Dobos Tímea.
„A képzést azoknak ajánlanám, akik a már meglévő kreativitásukat szeretnék ötvözni gazdasági ismeretekkel, nemcsak szeretik a divatot, de érteni is akarják. Úgy érzem a képzés alatt a divatvilág széles spektrumát felöleltük (trendismeret, kreativitást igénylő órák, marketing, kereskedelem stb.), ami ahhoz is jó alapot adott, hogy az ember eldöntse, melyik lesz majd az a terület, amelyben a munkája során el szeretne merülni.” – foglalja össze a szalontulajdonos Csilla.

A volt diákok mindegyike nagy előnynek érezte az iskola külföldi anyaintézményekkel fenntartott kapcsolatát és az ebből adódó lehetőséget; a diploma után francia, angol egyetemeken tanulhat tovább, akinek ez az elképzelése.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://modart.blog.hu/api/trackback/id/tr64812044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.